Riot Games, geçtiğimiz günlerde League of Legends'in yeni oyun modu Sürü | Operasyon: Anima Timi'nin, Anima Squad 2024 Etkinliği ile birlikte başladığını duyurdu. 19 Ağustos 2024 tarihine kadar oynanabilecek olan LoL yeni oyun modu Sürü | Operasyon: Anima Timi rehberini sizlere aktarıyoruz.
Sürü | Operasyon: Anima Timine Başlama
Sürü'deki ilk deneyim, tek başına veya arkadaşlarla birlikte tecrübe edilebilir. Bu; şampiyonların denenmesi, oyun tarzının belirlenmesi ve savaşın genel akışının kavranması için önemlidir. Dört harita tamamlanıp, ilgili baş düşmanlar ilk kez alt edildikten sonra eşleştirme açılacak ve Primordia tehdidine karşı yabancılarla birlikte sıraya girilebilecektir.
Şampiyonun Seçilmesi
Farklı yeteneklere, özel silahlara ve niteliklere sahip Anima Timi şampiyonlarından oluşan küçük bir grupla oyuna başlanır. Bir şampiyon seçildikten sonra, o harita için o şampiyon kullanılır fakat kazanılsa da kaybedilse de sonraki savaşlarda başka şampiyonların denenmesi için farklı fırsatlar bulunur.
Haritalar
Sürü’nün her zorluk seviyesinde toplamda dört harita bulunur. Bu haritaların her biri giderek zorlaşarak rastgele oluşturulan zorluklara sahip olan ve bir baş düşman savaşıyla sona eren bir mücadeleye ev sahipliği yapar. Bir haritanın sonrasındaki haritanın açılması için ilk önce o haritanın tamamlanması gerekmektedir ama biraz daha alıştırma yapılmak istenirse daha önce açılan haritalar yeniden oynanabilir.
Sürü’deki bazı şampiyonlar League of Legends şampiyonlarıyla aynı olsa da oynanış şekilleri oldukça farklıdır.
Her bir tuşun pozisyonunun, tuşa basıldığında hareket edilen yönle eşleştiği WASD tuşlarıyla şampiyonun hareket ettirilmesi sağlanır (veya istenirse bunlar farklı tuşlara atanabilir). Şampiyon, en yakınındaki Primordia’lıya otomatik olarak olabildiğince hızlı bir şekilde saldırır ama C tuşuna basılarak imleçle manuel nişan alma moduna geçilebilir. Hareket edilerek hem Primordia’lılardan hem de onların saldırılarından kaçınılabilir. Ayrıca her şampiyon E (3. seviye ve sonrası) ve K (6. seviye ve sonrası) tuşlarıyla kullanılabilecek iki farklı yetenek edinir. Bu yüzden bu yetenekler mutlaka denenmeli ve farklı durumlarda hangisinin daha çok işe yarayacağı öğrenilmeye çalışılmalıdır. İstatistikler ve silah geliştirmeleri görüntülemek için Tab tuşuna basılı tutulabilir (veya açıp kapatmak için O tuşuna basılabilir).
Savaşılacak düşmanların çoğu oldukça kırılgan olacaktır fakat hafife alınırlarsa sayı üstünlükleriyle oyuncuyu alt edebilirler. Diğerleriyse mini bir bölüm sonu canavarı gibidir ve onlar alt edildiğinde karakterin geliştirilmesini sağlayan bir kart düşürür. Her haritanın sonunda minyonlardan daha fazla sağlık, kurnazlık ve güce sahip devasa düşmanlar olan bir Primordia’lı bir baş düşman ile karşılaşılır. Onlar alt edildiğinde harita tamamlanarak sonraki haritaların kilidi açılır ve zorluk seviyesine bağlı olarak başka ödüller kazanılır. Kaybedilirse, altınlar harcanarak yeniden denenebilir.
Yok edilen Primordia’lılar güçleriyle orantılı olarak XP sağlayan küreler düşürür. Baş düşman ne kadar güçlü olursa yok edildiklerinde alınan kürenin sağladığı XP miktarı da o kadar artar. Küreler toplandıkça ekranın altındaki XP göstergesi artırılır ve seviye atlanarak silah ve pasif nitelik takviyeleri içeren üç güçlendirme arasından seçim yapılabilir.
Şampiyon, Primordia’lıların bitmek bilmeyen sürülerine, sahip olduğu silahlarla saldırır. Bu silahlar tek hedefli, alan etkili, kısa menzilli, uzun menzilli ve çok daha fazlası gibi çeşitli biçimlerde kullanılabilir. Denemeler yapılarak oyun tarzına en çok neyin uyduğu öğrenilebilir. Her şampiyonun karşılaşmanın başında kazandığı kendi özel silahının yanı sıra seviye atlandıkça daha büyük bir havuzdan doldurulan dört silah yuvası bulunur. Toplamda beş silah bulunur. Güçlendikçe her silah 5. seviyeye kadar yükseltilebilir ancak mini baş düşmanlardan düşürülen Upgrade Cards (Geliştirme Kartları) 5. seviye silahlarda kullanılarak onları yeni ve daha güçlü bir forma da geliştirebilir. Silahların geliştirilmesi, dayanıklı düşmanlarla mücadele etmek için çok önemlidir. Bu yüzden en iyi kılıçlar, silahlar ve kalkanlar sonuna kadar geliştirilmelidir.
Adından da anlaşılabileceği gibi bunlar şampiyonun pasif nitelik takviyeleridir. Hareket hızı, can, hasar ve çok daha fazlasını sunarlar. Tıpkı silahlar gibi pasifler de 5. seviyeye kadar artırılabilir. Silahların aksine daha da fazla geliştirilemezler.
Anima Timleri asla ölmez. Takım arkadaşı çok oyunculu modda yenildiğinde, birkaç saniye içinde öldüğü noktada bir daire oluşur. Bu dairenin içinde birkaç saniye boyunca durularak takım arkadaşı savaşa geri döndürülebilir. Çembere ulaşılamıyorsa, takım arkadaşların da belirli bir süre geçtikten sonra otomatik olarak canlanacağı için hayatta kalınması yeterlidir.
Tüm dikitler tek bir şampiyon tarafından etkinleştirilebilir ama şampiyon sayısı arttıkça etkinleştirilme hızı da artar.