League of Legends'te sıralama sistemi oyuncuların becerilerine dayalı olarak ilerlemelerini sağlayan bir yapı sunar. League of Legends’te sıralamalar, kazanma, kaybetme ve performansa dayalı olarak beceri düzeyinizi hesaplayan bir matchmaking rating (MMR) sistemi üzerine kurulu bir sistemine sahiptir. Bu yazımızda, LOL sıralama sistemi, rütbeler ve sıralama aşamaları hakkında ayrıntılı bir inceleme yapacağız.
League of Legends'te sıralama sistemi, farklı beceri seviyelerini temsil eden Demir'den Şampiyonluk'a kadar uzanan çeşitli rütbelerden oluşur. Her rütbe, Demir'den başlayarak Şampiyonluk'a kadar farklı bir seviyeyi temsil eder. Bu merdivenleri tırmanmak, kararlılık, stratejik oyun ve sürekli gelişim gerektirir. Tecrübeli bir oyuncu ya da yeni başlayan biri olun, farklı rütbelerin ve oyuncu dağılımının anlaşılması, bu popüler oyundaki rekabetçi ortam hakkında değerli bilgiler sunar.
Sıralama sistemi, Demir ile başlayarak Bronz, Gümüş, Altın, Platin, Zümrüt, Elmas, Üstat, Büyük Üstat ve nihayet Şampiyonluk rütbesiyle devam eder. Her rütbe, oyundaki belirli bir beceri ve uzmanlık seviyesini temsil eder. LoL'de, oyuncular sıralama merdivenini tırmanmaya ve daha yüksek rütbeler elde etmeye çalışır.
League of Legends'te sıralama sistemi, oyuncuları on aşamaya ayırır. Bu aşamalar, beceri düzeylerine göre oyuncuları gruplandırır ve Demir – Şampiyonluk arasında bir seviyede tutar. Her aşamada, oyuncular benzer beceri düzeylerine sahip diğer oyuncularla eşleştirilir. Aşamalar, Demir’den Şampiyonluk’a doğru ilerlerken, oyuncuların kazandıkları maçlarla yükselmelerini sağlar.
Her aşama, birbirini tamamlamak için geçilmesi gereken dört adet kümeye sahiptir. Kümeler, aşamadaki ilerlemeyi gösteren duraklardır. Örneğin, Gümüş III aşamasındaki bir oyuncu, Gümüş II ve Gümüş I kümelerini tamamladıktan sonra Altın IV kümeye geçebilir. Aşama düşüşü yaşandığında ise en üst kümeyle devam edilir. Kümeler, oyuncuların ilerlemelerini takip etmelerini ve hedeflerine ulaşmalarını sağlar.
Demir - Bronz
Daha düşük derecelerde Demir ve Bronz rütbeleri bulunur. Bu rütbeler genellikle yeni veya daha az deneyime sahip oyunculardan oluşur ve hala oyunun temellerini öğrenmektedirler. Oyuncular becerilerini ve bilgilerini geliştirdikçe, Gümüş ve Altın gibi daha yüksek rütbelerle ilerlerler.
Gümüş - Altın
Gümüş ve Altın, LoL'ün sıralı liginde ortalama dereceler olarak kabul edilir. Bu kategoride birçok oyuncu bulunur çünkü oyuncu tabanının önemli bir bölümünü oluştururlar. Bu rütbeler, rekabet arayan yetenekli oyuncular için iyi bir denge sağlarken, hala gelişmeye açık olma imkanı sunar.
Platin - Elmas
Daha yüksek derecelere doğru ilerledikçe, Platin ve Elmas rütbelerine geliriz. Bu rütbelerdeki oyuncular daha gelişmiş oyun mekaniği ve stratejik düşünme becerileri sergilerler. Bu seviyeye ulaşmak için muhtemelen becerilerini geliştirmek için önemli bir zaman harcamışlardır, ancak bu rütbelerdeki oyuncular hala büyük hatalar yaparlar ve bunlardan yararlanmak mümkündür!
Demir ve Elmas dereceleri arasında seviye atlamak için LP (Lig Puanı) toplamak gerekiyor. Puan toplayarak bulunduğunuz sıra içinde küme küme ilerler ve ardından rütbe (sıra) atlarsınız. Fakat üst sıralarda durum bundan farklıdır. Usta, Üstat ve Şampiyonluk rütbelerine oyuncuların %1’inden daha azı ulaşır.
Usta - Üstat - Şampiyon
Ustalık, Üstatlık ve Şampiyonluk, LoL'ün sıralama sisteminin üst düzeylerini temsil eder. Bu rütbeler, karmaşık stratejileri ustalaşmış ve olağanüstü mekanik yeteneklere sahip yüksek becerilere sahip oyunculara ayrılmıştır. Bu üst seviyelere tırmanmak, özveri, pratik yapma ve oyunun mekaniğine üst düzey hakimiyet gerektirir.
İlk olarak Ustalık, Üstatlık ve Şampiyonluk aşamalarının tek bir kümeden oluştuğunu belirtelim. Ustalık seviyesine geldiğinizde, oyunlara tek başınıza girmeniz gerekir ve zirvedeki tüm sıralar ile mücadele edersiniz. Derece yükselmek için LP(Lig Puanı) toplamaktan fazlasına ihtiyacınız vardır. Sıra yükselmek (Rütbe atlamak) için bulunduğunuz sıranın en yüksek puanlı oyuncusu olmalısınız ve sizden bir üst seviyedeki oyuncudan da daha yüksek puan toplamanız gerekir. Gelin bunu bir örnekle açıklayalım. Ustalık liginde mücadele ettiğinizi varsayalım. Sunucunuzda (Bölgenizde) bulunan Usta sıralamasında en yüksek puanlı oyuncunun siz olduğunu varsayalım. Üstat sıralamasına çıkmak için yine aynı sunucudaki en düşük puanlı Üstat oyuncusundan daha yüksek puana çıkarsanız bir üst sıraya çıkarsınız. Yani diğer bir ifadeyle Üstat sıralamasındaki son oyuncu ile Usta sırasındaki ilk oyuncu yer değiştirir.
LoL'deki farklı rütbeler arasındaki oyuncu dağılımı, birçok rekabetçi oyunda gözlemlenen çan eğrisi desenini takip eder. Bu, uç noktalarda (Demir ve Şampiyonluk) daha az oyuncu olduğu ve orta rütbelerde (Bronz, Gümüş, Altın, Platin) daha yüksek bir oyuncu yoğunluğu olduğu anlamına gelir.
Demir: %7.8
Altın: %22
Gümüş: %21
Bronz: %18.95
Platin: %16
Zümrüt: %11
Elmas: %2.7
Usta: %0.46
Üstat: %0.06
Şampiyonluk: %0.03
LoL oyuncularının çoğunluğu, Silver veya Gold gibi ortalama rütbelerde yer alır. Bu rütbeler, oyuncuların benzer yeteneklere sahip rakiplerle becerilerini test edebilecekleri bir savaş alanı görevi görür. Birçok oyuncu, burada merdivenleri tırmanmaya ve sıralamalarını iyileştirmeye çalışır.
Öte yandan, Usta, Üstat ve Şampiyonluk gibi daha yüksek rütbeleri elde etmek olağanüstü beceri gerektirir. Bu rütbeler, onlara ulaşmayı başarmış az sayıda yetenekli oyuncunun olması nedeniyle daha seçkindir. Bu rütbelerdeki oyuncular genellikle tanınma ve prestij için birbirleriyle rekabet ederler ve bir e-spor takımı tarafından seçilme şansı da elde edebilirler.
Unutulmaması gereken bir nokta, rütbeler arasındaki oyuncu dağılımının bölge ve oyun modu gibi faktörlere bağlı olarak da değişebileceğidir. Örneğin, belirli bölgeler diğerlerine göre daha fazla yetenekli oyuncu yoğunluğuna sahip olabilir (özellikle Kore). Farklı bölgelerde bu 3 rütbe için kontenjanlar farklılık gösterir. LoL içindeki farklı oyun modları, örneğin sıralı solo/çift veya esnek sıralama, farklı oyuncu türlerini çekebilir ve bu da dağılımlarda farklılıklara yol açabilir.